Head of Programmatic

Drives du af at planlægge digitale kampagner? Og kan du programmatic til fingerspidserne?

Aller Media søger nu en head of programmatic & social til at lede et team på 4 i afdelingen Aller Analytics.

Jobbet

Du vil skulle sikre Aller Medias digitale backofficefunktion fungerer optimalt – både når det gælder salg og indkøb. Du vil i denne rolle skulle være ansvarlig for ad ops samt at Allers programmatic produkt kontinuerligt udvikles. Det er essentielt, at annonceomsætningen fra programmatic optimeres og vækster. Dette vil ske i tæt samspil med vores interne annonceafdeling, Aller Mediesalg. Som ansvarlig for Allers digitale marketing kampagner står du i spidsen for teamet ‘Tech & Trading’. Der vil være flere forskellige interne og eksterne stakeholders i dette job, og der vil endvidere være et tæt samarbejde på nordisk plan.

Din profil

Du skal være god til at overskue større mængder data samt være strategisk og analytisk stærk. Du skal have arbejdet med programmatic buying enten på buy eller sellside. Det er godt hvis du har erfaring, men ikke et krav, med SSP og DSPér, Prebid, Google Analytics og Google Tag manager eller andet webanalytics system. Derudover er erfaring med arbejde med digitale medier fx fra mediabureau, digitalt bureau, salgsafdeling eller en marketingafdeling et plus.

Det er desuden vigtigt, at du har:

  • En solid forståelse for digitale medier
  • Erfaring med Ad ops - især Google Ad Manager
  • Flair for at fortolke og kommunikere komplekse tekniske setups
  • Lyst til at arbejde analytisk med data
  • Arbejdet med online tools som fx Google Analytics, Adform, Ad Manager Google Tag manager

 

Som leder i denne stilling ser vi, at du er målrettet, ambitiøs og ansvarsfuld. Der er mange uddannelsesmæssige indgangsvinkler til dette job, men det vigtigste er, at du har strategisk programmatic og SoMe erfaring f.eks. fra et mediebureau eller digitalt bureau.

Som person skal du være en selvstarter. Du skal være god til at tale med mange forskellige personligheder og til proaktivt at drive udviklingen af dette område.

Kontaktperson

Ønsker du mere information vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef, Aller Analytics, Louise Frandsen på T: 2631 0612.

Ansøgning

Send din ansøgning via vores rekrutteringssystem på www.aller.dk under “job”, eller klik på nedenstående link.

Ansøgningsfrist: 13. januar 2019

Om Aller Media A/S

Aller Medias A/S hovedaktiviteter er opdelt i to forretningsområder:

  • Udgiverenhed med produktion og udgivelse af egne ugeblade og magasiner på print og digitale platforme.
     
  • Medie Marketing services med produktion af kundemagasiner og medlemsblade samt salg af kommunikationsløsninger og rådgivning gennem OTW, DG Media og Aller Client Publishing.

På udgiverområdet er Aller Media A/S den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Danmark med en markedsandel på 71 pct. på ugeblade og 22 pct. på magasiner. I alt læser flere end 2.6 mio. danskere hver måned et af Aller Media A/S mere end 25 blade og magasiner.

Sideløbende med blad- og magasinproduktion øges indtægterne på de digitale og mobile platforme, og med knap 1.8 mio. månedlige brugere er Aller Media A/S nr. 6 på den digitale udgiverliste, som Danske Medier Research står bag.

I Danmark har Aller ca. 650 ansatte. Det danske Aller Media A/S er et datterselskab af Aller Holding A/S, som også har aktiviteter i Norge, Sverige og Finland. For yderligere information se www.aller.dk og www.allerholding.dk.