Digital Analytics Manager

Vil du være med til at planlægge og udføre digitale analyse- og optimeringsaktiviteter i Aller Media? Vi søger en digital analytics manager, der centralt skal drive webanalyse og konverteringsoptimering på tværs af organisationen i Danmark.

Du kommer til at indgå i et team på 20 specialister i Aller Analytics – og du kommer til at samarbejde med kollegaer på brandniveau såvel som på tværs af hele huset.

Jobbet

Som digital analytics manager bliver det dit ansvar at planlægge, udføre og optimerer de digitale aktiviteter i Aller Media – i tæt samarbejde med vores digitale redaktioner, marketingafdeling, forretningsudvikling og andre kommercielle enheder. Du bliver forankringspunkt for alle webanalyseaktiviteter, som du driver og koordinerer i samarbejde med kollegaer såvel som eksterne konsulenter. Derudover indebærer jobbet, at du driver:

  • Opsætning og vedligeholdelse af kampagnetagging, tracking, struktur, adgange mv. i Google Analytics
  • Optimering af tracking via Google Tag Manager
  • Afdækning af effekt fra trafikkanaler og afvikling af brugertests
  • Afholdelse af interne kurser i webanalyse og Google Analytics
  • Udvikling af datavisualisering (dashboards) i f.eks. Google Data Studio
  • Opsætning, analyse og præsentation af heatmaps, scrollmaps og session recordings

 

Din profil

Du har god erfaring med webanalyse og konverteringsoptimering – både på det forretningsmæssige og eksekveringsmæssige niveau.

Der er mange uddannelsesmæssige indgangsvinkler til dette job, men det vigtigste er, at du har praktisk erfaring med webanalyse og konverteringsoptimering, og måske har du arbejdet som konsulent på et digitalt bureau – eller har flere års erfaring som intern webanalytiker i en større virksomhed.

Som person skal du være en selvstarter. Du skal være god til at tale med mange forskellige personligheder og til proaktivt at drive udviklingen af webanalyse og konverteringsoptimering i huset.

Du formår at prioritere og planlægge dine opgaver, som du følger til dørs hver gang. Det er endvidere en stor fordel, hvis du har konkret erfaring med følgende værktøjer/systemer:

  • Google Analytics, Tag Manager, Data Studio og Optimize
  • Hotjar
  • HTML, CSS og JavaScript
  • Excel

Yderligere vil et kendskab til digitale marketingdiscipliner (SEO, SEM, SoMe eller Display) være en fordel.

Kontaktperson

Ønsker du mere information vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef, Aller Analytics, Louise Frandsen på T: 2631 0612.

Ansøgning

Send din ansøgning via vores rekrutteringssystem på www.aller.dk under “job”, eller klik på nedenstående link.

Ansøgningsfrist: 13. januar 2019

Om Aller Media A/S

Aller Medias A/S hovedaktiviteter er opdelt i to forretningsområder:

  • Udgiverenhed med produktion og udgivelse af egne ugeblade og magasiner på print og digitale platforme.
     
  • Medie Marketing services med produktion af kundemagasiner og medlemsblade samt salg af kommunikationsløsninger og rådgivning gennem OTW, DG Media og Aller Client Publishing.

På udgiverområdet er Aller Media A/S den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Danmark med en markedsandel på 71 pct. på ugeblade og 22 pct. på magasiner. I alt læser flere end 2.6 mio. danskere hver måned et af Aller Media A/S mere end 25 blade og magasiner.

Sideløbende med blad- og magasinproduktion øges indtægterne på de digitale og mobile platforme, og med knap 1.8 mio. månedlige brugere er Aller Media A/S nr. 6 på den digitale udgiverliste, som Danske Medier Research står bag.

I Danmark har Aller ca. 650 ansatte. Det danske Aller Media A/S er et datterselskab af Aller Holding A/S, som også har aktiviteter i Norge, Sverige og Finland. For yderligere information se www.aller.dk og www.allerholding.dk.